YÖNETEN: SERPİL GÖRAL

ÖZGÜN BESTE: MİRAÇ ÖZAR

MÜZİK DİREKTÖRÜ: ERKAN KARAOSMAN

PİYANO: YİĞİT BURKAY GÜÇLÜ

KLARNET: MERT CAN SELÇUK

FLÜT: ERDİNÇ BELLİSAN

KOREOGRAFİ: HİCRAN AKIN

IŞIK TASARIMI: ONUR ALAGÖZ

ŞAN EĞİTMENİ: EKİN BEZİRGANOĞLU

DEKOR - KOSTÜM: EKİP ÇALIŞMASI

Oynayanlar

Ayça Öztürk, Canberk Dikmen, Deniz Özçelik, Emrah Erginöz, Erdi Göksu, İlke Demiröz, Kübra Ayçiçek, Erdi Öztürk,  Müge Bozkurt,  Osman Onur Can, Rabia Gözde Yıldız, Sadık Seven.

Doç. Dr. Dilek Kurt yazdı: C.A.S. VE “ÜÇ KURUŞLUK OPERA”

Tam da ‘Tiyatromuzun Yakışıklısı’. ‘Hocaların Hocası’ Prof.Dr. Özdemir Nutku ve ‘Ustaların Ustası’ ,’Tiyatromuzun Kraliçesi ‘ Yıldız Kenter’i, alkışlarla ışıklara uğurladığımız şu günlerde, iyi yetişmiş, iyi yetiştirilmiş bir grup genç ve yetenekli oyuncuyu sahnede izlemek; bana, tiyatro oyuncusunda olması gerekenlere değinmek ve bu işi hakkıyla yapanları sizlere tanıtmak gerekliliğini anımsattı.
Oyuncu yetiştirirken dilsel, görsel ve işitsel yetenek ve zeka kadar disiplin de önemlidir. Şimdilerde kısa kurslarla bu noktaların bazılarını es geçen oyunculuk eğitimleri gündemde. Ama bunların içinden sıyrılıp, pırıl pırıl oyuncular yetiştiren, konuya gereken özeni gösteren kuruluşlar da yok değil.
Ne mutlu ki özellikle İstanbul ‘da var olan özel tiyatro sayısı günden güne artmakta. Bu tiyatrolar, nitelik açısından ve eğilimli oldukları tür açısından çeşitlilik gösteriyor.

Bunlardan biri bu yazımın konusu olan Cihangir Atölye Sahnesi (C.A.S.).
2017 yılında Arzu Gamze Kılınç ve Muhammet Uzuner tarafından kurulan C.A.S., gerek kendi oyunları gerekse yetiştirdikleri öğrencilerin oyunlarıyla seyirciyle buluşuyor.
Cihangir Atölye Sahnesi’nin yetiştirdiği öğrencilerin rol aldığı “Üç Kuruşluk Opera” Bertolt Brecht’in toplumun katmanları arasındaki eşitsizliği ve bunun yol açtığı yolsuzlukları eleştirel bir dille ortaya koyduğu, güncelliğini her zaman korumuş türünün en önemli oyunlarındandır.


Günümüze değin pek çok tiyatro tarafından tercih edilip sahnelenmiş oyunun bir özelliği de konusu ve verdiği mesajların güncel ve etkili olmasının yanı sıra, iddialı bir oyun olması.
Bu iddialı oyunun altından çok güzel bir ekip çalışmasıyla kalkan Cihangir Atölye Sahnesi’nin diğer oyunlarını da yazacağım. Bu oyunda ise; Müzikler Miraç Özar imzası taşıyor. Oldukça dinamik, modern ve güncel bir çalışma yapılmış. Oyunun başarısında müzik kadar payı olan bir başka alan dekor ve kostüm; oyuna karakteristik bir tat katan tasarımlar, ekip çalışması.

Ayrıca bu başarıda  tuzu olan  diğer  isimler; Işık tasarımı Onur Alagöz, Koreografi Hicran Akın, Şan Eğitmeni Ekin Bezirganoğlu, Müzik Direktörü Erkan Karaosmanoğlu. Oyunun yönetmeni Serpil Göral. Göral’ı bu titiz ve modern rejisi için kutluyorum. Oyunda yer alan oyuncular; Ayça Öztürk, Canberk Dikmen, Deniz Özçelik, Emrah Erginöz, Erdi Göksu, İlke Demiröz, Kübra Ayçiçek, Erdi Öztürk,  Müge Bozkurt,  Osman Onur Can, Rabia Gözde Yıldız, Sadık Seven.

Epik tiyatronun bu önemli  oyunlarından biri olan ‘Üç Kuruşluk Opera’; oyunculuğu kuvvetli, dans edebilen, şarkı söyleyebilen oyuncular tarafından oynanmayı gerektirir. Ki burada bu gereklilik başarılı bir şekilde yerine getirilmiş.Keza rejinin de güncel  ve dinamik olması oyunun seyirci üzerindeki memnuniyetinin başlıca sebeplerinden  biri.

Anti kahramanların öyküleriyle düne ve bugüne çarpıcı bir bakış atmanızı sağlayan bu oyunu mutlaka izleyin derim.

BAH AFİŞ.jpeg
ÖÖ Afiş.jpg
saloz_afiş.jpeg